Assign modules on offcanvas module position to make them visible in the sidebar.

Testimonials

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Sandro Rosell
FC Barcelona President
Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive
 

commerce
Trendy w zakupach konsumenckich jeszcze nigdy tak dynamicznie się nie zmieniały. E-commerce notuje rok do roku blisko 12-procentowe wzrosty. Izba Gospodarki Elektronicznej podaje, że 84 proc. internautów w naszym kraju dokonuje zakupów online. Obecnie coraz popularniejsze staje się pojęcie q-commerce, czyli szybkich zakupów przez Internet. Jak wykorzystać bloga do wsparcia sprzedaży? O tych rzeczach powinna pamiętać każda firma.

 

 

Na całym świecie sprzedaż online B2B była warta 7,72 miliarda dolarów. Po raz pierwszy pod koniec 2021 roku sprzedawcy B2B w USA preferowali sprzedaż online w porównaniu ze sprzedażą tradycyjną. Również na rodzimym rynku coraz więcej klientów decyduje się na zakupy online. Aż 84 proc. polskich przedsiębiorstw jest zdania, że e-commerce pomoże im wejść na rynki zagraniczne znacznie tańszym kosztem niż w przypadku handlu tradycyjnego. Ponadto to szansa na zwiększenie skali działalności, wyższą wydajność, zwiększoną rentowność i sprawniejszą realizację zamówień.

 

Kluczowe jest dotarcie do klientów

Sprzedaż w Internecie to nie tylko szanse, ale i zagrożenia. Blisko 90 proc. konsumentów zmienia dostawcę, gdy ten ma negatywne opinie w sieci. W związku z tym coraz więcej firm przykłada ogromną rolę do marketingu referencyjnego. Ponadto przedsiębiorstwa poszukują dróg dotarcia do konsumentów. Badania wskazują, że 41 proc. firm sprzedaje swoje produkty do środowiska B2B – czyli innych przedsiębiorstw, które nie są klientami indywidualnymi.

 – Zarówno w dotarciu do klientów B2B, jak i B2C niezbędne jest generowanie odpowiednich treści. W Internecie jest ogromna konkurencja. Firmy powinny stosować narzędzia, które przyciągną potencjalnych odbiorców i pomogą im przejść przez cały proces zakupowy. Jednym z nich jest blog. W przypadku sprzedaży B2B treści powinny być skoncentrowane na sytuacji gospodarczej i rynkowej. Firma może tworzyć praktyczne porady dla przedsiębiorców, a jednocześnie w sprytny sposób prezentować swoje usługi – wyjaśnia Sebastian Kopiej z Commplace.

Co czwarta firma B2B e-commerce ocenia udział w e-sprzedaży na poziomie ponad 80 proc. Wyraźnie widać zatem, że rynek jest mocno konkurencyjny i zatłoczony.

 

Polacy czytają blogi i pokochali vlogi

Istotna jest droga dotarcia do konsumenta. Najnowsze badania pokazują, że 15 proc. kobiet nim zdecyduje się na zakupy, czyta blogi i ogląda vlogi. Z takiego rozwiązania korzystają także mężczyźni (4 proc.), choć oni zdecydowanie preferują poszukiwanie opinii o firmie na forach.  To cenne informacje dla marketerów.

 – Każda branża ma swoją specyfikę. Jak widać, kobiety chętniej czytają porady w Internecie. Jednak świat online dynamicznie się zmienia. Obecnie każda firma, która kompleksowo podchodzi do e-commerce, powinna posiadać blog dostosowany do swoich odbiorców. Dla naszych klientów generujemy treści ogólne, ale także spersonalizowane pod kątem grup docelowych, płci, wieku, miejsca zamieszkania, pracy, a nawet formy zatrudnienia. Wszystko to z uwzględnieniem zasad SEO – dodaje ekspert z Commlpace.

A w jaki sposób Polacy kupują w sieci? Najpopularniejsze narzędzia to platformy aukcyjne, bezpośrednie strony producentów, live shopping, media społecznościowe czy social selling. Dobrze prowadzony blog z interesującymi i użytecznymi treściami stanowi doskonałe narzędzie sprzedaży.

 

commerce
Trendy w zakupach konsumenckich jeszcze nigdy tak dynamicznie się nie zmieniały. E-commerce notuje rok do roku blisko 12-procentowe wzrosty. Izba Gospodarki Elektronicznej podaje, że 84 proc. internautów w naszym kraju dokonuje zakupów online. Obecnie coraz popularniejsze staje się pojęcie q-commerce, czyli szybkich zakupów przez Internet. Jak wykorzystać bloga do wsparcia sprzedaży? O tych rzeczach powinna pamiętać każda firma.

 

 

Na całym świecie sprzedaż online B2B była warta 7,72 miliarda dolarów. Po raz pierwszy pod koniec 2021 roku sprzedawcy B2B w USA preferowali sprzedaż online w porównaniu ze sprzedażą tradycyjną. Również na rodzimym rynku coraz więcej klientów decyduje się na zakupy online. Aż 84 proc. polskich przedsiębiorstw jest zdania, że e-commerce pomoże im wejść na rynki zagraniczne znacznie tańszym kosztem niż w przypadku handlu tradycyjnego. Ponadto to szansa na zwiększenie skali działalności, wyższą wydajność, zwiększoną rentowność i sprawniejszą realizację zamówień.

 

Kluczowe jest dotarcie do klientów

Sprzedaż w Internecie to nie tylko szanse, ale i zagrożenia. Blisko 90 proc. konsumentów zmienia dostawcę, gdy ten ma negatywne opinie w sieci. W związku z tym coraz więcej firm przykłada ogromną rolę do marketingu referencyjnego. Ponadto przedsiębiorstwa poszukują dróg dotarcia do konsumentów. Badania wskazują, że 41 proc. firm sprzedaje swoje produkty do środowiska B2B – czyli innych przedsiębiorstw, które nie są klientami indywidualnymi.

 – Zarówno w dotarciu do klientów B2B, jak i B2C niezbędne jest generowanie odpowiednich treści. W Internecie jest ogromna konkurencja. Firmy powinny stosować narzędzia, które przyciągną potencjalnych odbiorców i pomogą im przejść przez cały proces zakupowy. Jednym z nich jest blog. W przypadku sprzedaży B2B treści powinny być skoncentrowane na sytuacji gospodarczej i rynkowej. Firma może tworzyć praktyczne porady dla przedsiębiorców, a jednocześnie w sprytny sposób prezentować swoje usługi – wyjaśnia Sebastian Kopiej z Commplace.

Co czwarta firma B2B e-commerce ocenia udział w e-sprzedaży na poziomie ponad 80 proc. Wyraźnie widać zatem, że rynek jest mocno konkurencyjny i zatłoczony.

 

Polacy czytają blogi i pokochali vlogi

Istotna jest droga dotarcia do konsumenta. Najnowsze badania pokazują, że 15 proc. kobiet nim zdecyduje się na zakupy, czyta blogi i ogląda vlogi. Z takiego rozwiązania korzystają także mężczyźni (4 proc.), choć oni zdecydowanie preferują poszukiwanie opinii o firmie na forach.  To cenne informacje dla marketerów.

 – Każda branża ma swoją specyfikę. Jak widać, kobiety chętniej czytają porady w Internecie. Jednak świat online dynamicznie się zmienia. Obecnie każda firma, która kompleksowo podchodzi do e-commerce, powinna posiadać blog dostosowany do swoich odbiorców. Dla naszych klientów generujemy treści ogólne, ale także spersonalizowane pod kątem grup docelowych, płci, wieku, miejsca zamieszkania, pracy, a nawet formy zatrudnienia. Wszystko to z uwzględnieniem zasad SEO – dodaje ekspert z Commlpace.

A w jaki sposób Polacy kupują w sieci? Najpopularniejsze narzędzia to platformy aukcyjne, bezpośrednie strony producentów, live shopping, media społecznościowe czy social selling. Dobrze prowadzony blog z interesującymi i użytecznymi treściami stanowi doskonałe narzędzie sprzedaży.

 

Polecane

Jak wejść na wyżyny e-sprzedaży?